Sahabat Selamanya

Wednesday, April 4, 2012

Ups and Downs

Assalamualaikum...

Pheewww. Lama tak update blog ni dgn entry. Sibuk sgt dalam masa 2 minggu ni. A lot things happen with sudden. Ada yg menyedihkan dan ada juga yg wat melegakan rasa sedih tu. Allah itu maha adil, bagi rasa happy dalam keadaan rasa sedih.

Byk benda yg jadi tapi ada 3 benda je aku masok dalam kepale otak ni. Banyak sangat nanti ssah plak ilmu nak cari port dia. 3 benda tu ialah, hari happy2 bersama budak2 kelas uitm, pak cik aku (pak long) excident kat tempat kerja & hari cukur jambul anak sedara aku.

Aku cter satu2. Weekend 2 mggu lpas, 5 biji keta pun konvoi g mandi air terjun kat Air Terjun Sg. Gabai. Tempat ni aku biasa da pegi tapi dalam masa 5 taon ni x pegi da sbb da dapat kaki, jalan jauh la sikit. Hehe. Btw, aku pn da berapa igt da simpang masok air terjun ni. Nasib baik la sign board die da tkar cantik sikit. Dulu pakai plywood tulis pkai marker pen je wat sign board. Skang da maju sikit la sbb ada official sign board da. Alhamdulillah.

So, bila smpai kat sana mmg sgt excited bdak2 kelas aku ni smpai x sabar2 nak panjat tangga. Ada yg xtaw tinggi tangga tu. Aku dulu naik bley tahan lagi la. Bila skang ni try panjat, nak mampos rasanya. Plus, aku angkat tong air yg isi die ada la separuh. Woi, rasa mcm lpas ni tak nak pegi da. Ni baru panjat air terjun. Blom kne panjat Broga lagi. Maut aku rasanya. Tapi bila da smpai atas tu mmg aku rasa bersyukur sangat smpai gak kat situ lpas da lama ak tak pegi. Suasana indah yg still sama mcm dulu. Alangkah indah nye ciptaan Allah. Air pn sejuk gler.

Bila smua da smpai masa utk idopkan api sbb nak wat bbq. Dalam pada diorg nk idopkan api ni aku da gian nk terjun da. Tp tggu la api idop dulu. Aku nk tlong pn ramai sgt kat situ so da ckop la kot klu aku tolong tengok je. Hehe. Idop je api aku pn salin sluar & tak tggu lama. Terjun je dlu. Mmg sejuk gler air kat situ. Tp ape ada hal bg manusia berkulitkan beruang kutub mcm aku ni. Effect die sikit je. Haha. Jadi bergilir2 la aku dgn bdak2 kelas aku mandi. Laki mandi dulu lpas tu baru pompuan sbb nk bakar lagi. So tak bley smua nak terjun. Turn bdak2 laki bakar aku plak main gitar. Saja mghiburkan suasana. Ramai gak manusia2 yg datang aritu. Weekend plak. Mmg ptot la.

Nak jadi cter tu pendek, pkol 5 ptg pn tron la dari air terjun tu. So, lpas solat Asar, makan ais krim then brtolak la. Penat + ngantuk sbb bgn awal gler. Tp kne drive plak. Nasib ada standby gula2 Hacks. Bley tahan lagi.

Dalam perjalan balik tu, penumpang2 aku smua da tido da. Tggl ak je yg sedar. Klu tido gak alamatnya ke hospital la smua. Tapi lpas tu aku dpt berita dari hospital yg pak cik aku excident plak. Sgt kritikal sbnrnya keadaan Pak Long aku. Sebelah dari tengkorak trpaksa dibuang sbb da retak & takot kne infection. Badan da pnoh dgn wayar2. Kisahnya jadi camtu sbb ada sebuah tow truck ada problem dgn brek & gear brgerak tron dari atas bukit then langgar palang parking keta yg besar tu. Then benda tu jatuh atas kepala Pak Long aku. Tu pasal la la retak tengkorak die. Huhu. Harap die mampu sembuh smua wlupn harapan tinggal 10%.

Then, ari ahad lepas majils cukur jambul utk anak buah aku dan cucu jiran aku yg beza diorg lahir cuma seminggu je. Majlis tu meriah gak la smpai ada tetamu ckp die igt ni kndri kawin. Sbbnya majlis ni wat 2 cukur jambul & 1 Akikah. So rmai la tetamu sbb ada 3 keluarga yg smbot ahli baru. So tgas aku aritu mula2 tkang angkat dulang yg ada gnting dgn beras2 smua tu. Last2 aku yg kne tabur dgn beras2 tu. Lpas tu bg bunga tlor kat tetamu smpai la aku pnat last2 ltak je atas meja nasi. Pndai2 la diorg amik. Lg pn aku kurg rehat lpas mlm tu main badminton 3 jam.

Amir Syukur
Hasil Majlis Cukur Jambul. Geng BOTAK!!!
So, lpas ape yg jadi smua ni mmbuatkan aku rasa Allah itu maha adil. Ketika aku sedih ada jgak penghibur yg bley lupakan kejap peristiwa Pak Cik aku tu. Btw, satu lagi bnde aku nk kena wat skang ni ialah resume utk wat intern kat syarikat. Dgn pointer yg agak sederhana, maka aku pn target syarikat yg kecik2 je la. Dpt intern kat Heliza Helmi Production pn ok gak. Dkat dpan rmah je. Lagi pun ada Heliza kot. Kompom rajin aku bekerja. Hehe. K la bro2 and sis2 sekalian yg rajin lawat blog aku ni. Aku ucap byk2 trima kasih. Jmpe lagi lain kali. Assalamualaikum.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...