Sahabat Selamanya

Saturday, March 10, 2012

Alamak, da sem 6!!

Assalamualaikum..

Yeehaa!!..da masuk sem baru 6 da. Tak lame lagi da nak abis blajar da. Bley kerja & pegang duit. Haha. Tapi mcm sem2 lpas, aku da mmg sorg yg malas nak g kelas. Minggu pertama sem 6 ni aku g satu kelas je. Malangnye klas tu batal plak. Agak mnyirap la rasanya. Nasib baik dpt amik voucher buku RM200 yg kerajaan bg tu. Thx kerajaan. Kalau bkan Allah memberikan kerajaan ni ssah gak aku nak sampai kat tahap ni. Well, da byk kot diorg bantu. Bersyukurlah.

Btw, aku da amik voucher buku tu pun dan da beli sikit2 barang. Ada la lgi dalam RM100. Ntah ape aku nk wat dgn bnde tu pun aku xtaw da. Klu bley cash da lama ak beli gitar baru. Tringin gak nak main Morrison. Baru syok wo.

Sem ni ada byk perubahan kat aku dari segi kehidupan kat UiTM tu. 1st skali skang ni aku da dok rmah sewa kat Seksyen 7. Sblom ni ak dok kolej selama 5 sem. Da bosan & berbulu dgn pengurusan tu yg aku chow sem ni. Alhamdulillah dok rmah sewa pun selesa gak wlupun seksa nak kemas rmah tu. Rmah tu pun x fully furnished. So kne pndai2 cari barang2 rmah. Tp smua tu da settle da. Tinggal skang ni nak dok dgn selesa smbil trsenyum. Haha.

Perubahan kedua plak skang ni aku da makin kurg merokok. So trasa agak tercabar dgn housemate yg lain sbb dari 6 yg tinggal dalam rmah tu, sorg je tak pernah rasa rokok tu. Yg lain mcm naga. Haha. Btw, aku harap sgt by the end of March aku dpt totally stop. InsyaAllah. Aku pun da rasa selesa bila tak hisap rokok. Tapi kadang2 kalah gak bila tengok dak2 ni mengepam. Haha.

So, aku harap sem ni dpt ditamatkan dgn jayanya supaya aku dapat LI (Latihan Industri = Praktikal) sem dpan. Bkan ape, rse mcm seronok plak bila tgk kawan2 da keja ni. Lagi pun aku da ada plan jangka panjang yg mesti aku start bila aku da start keja. InsyaAllah plan tu untuk smua yg trlibat dalam hidup aku trmasuk famili, kawan2 dan InsyaAllah untuk org2 lain gak.

Ok aku pun nak chow da. Sebelom tu ak nak wish kat sini besday one of my best friend dari matrix smpai la ke Uitm. Memandangkan arini jatuh pada 10 Mac 2012 dgn itu aku nak wish kpada Bob @ Bobo @ Mohd Fuad, Selamat Hari Jadi yg ke 23. Semoga panjang umur, murah rezeki dan brjaya dunia dan akhirat. Amin. Jgn lupa bisnes buah & Pest Control ko. Semoga bisnes ko tros mengembang dan jadi pencabar utama produk2 Tesco Choice dan menduduki carta top ten barang paling byk dibeli di Kedai Rakyat 1Malaysia. Haha.

Sekian, Wassalam..

Last year birthday. Lain bebenor dgn skang. Haha

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...